İsmimi Değiştirmek İstiyorum Ne Yapmalıyım?

İsim değiştirme davası nasıl açılır, hangi hususlara dikkat edilir, dava masrafları ve harç ücreti ne kadardır gibi soruların cevapları yazımızda.

İsim Değiştirme Davası Hakkında Bilgiler

• İsmimi istediğim başka bir isim ile değiştirebilir miyim?

Değiştirebilirsiniz. Bunun için isim değiştirme davası açmanız gerekmektedir.

• İki ismim var, birini kullanmak istemiyorum, sildirebilir miyim?

Sildirebilirsiniz ancak bunun için de isim değiştirme davası açmanız gerekmektedir.

• İsim değiştirme davası hangi mahkemede açılır?

İsim değiştirme davası Asliye Hukuk Mahkemelerinde açılır.

• İsim değiştirme davasında yetkili yer mahkemesi neresidir?

İsim değiştirme davası davalı nüfus müdürlüğüne bağlı yer mahkemesinde açılır.

• İsim değiştirme davasında özel vekaletname mi çıkarmalıyım?

İsim değiştirme kişiye sıkı sıkıya bağlı bir hak olduğundan vekaletnamede “isim tashihi davası açmaya” kısmı ekletilmelidir.

• 2018 yılında çıkan yeni Nüfus Kanunu’na göre Nüfus Müdürlüğü’ne dilekçe ile başvurarak ismimi değiştirebilir miyim?

Yeni Nüfus Kanunu’na göre böyle bir imkan tanınmıştır, ancak bu imkan sınırlı değişiklikleri kapsamaktadır. İsminizde bir yada iki harf yer değiştirecekse yada isminizin yazılışı sebebiyle gülünç olması söz konusuysa isminizi bu şekilde değiştirebilirsiniz. Diğer durumlar için dava açmanız gerekir.

• İsim değiştirme davasının sonuçlanması ne kadar sürer?

Davanın açıldığı yer mahkemesinin yoğunluğuna bağlı olarak duruşma günü belirlenir. Duruşma gününden sonra 1-1,5 ay içinde kararın kesinleşmesiyle Nüfus Müdürlüğü’ne değişiklik bildirilir. Sonucu e-devletten takip ederek değişikliği gördüğünüzde Nüfus Müdürlüğü’nden yeni kimliğinizi almak için randevu alabilirsiniz.

• İsim değiştirme davasını kendim açabilir miyim?

Açabilirsiniz ancak bu dava bir kereye mahsus açıldığı için bir avukat ile süreci takip etmenizi öneririz.

• Soyisim değişikliği davası da isim değişikliği davası gibi midir?

Soyisim değiştirme davası isim değiştirme davasına göre daha çetrefilli bir davadır. Konuyla ilgili avukatlarımızla iletişime geçebilirsiniz.

• İsim değiştirme davasında tanık dinletmek gerekli midir?

Zorunlu değildir ancak müvekkillerimizin davalarında mutlaka tanık dinletmekteyiz.

Nüfusta kayıtlı bulunan ad ve soyadın değiştirilmesi Türk Medeni Kanunu’nun 27. maddesine göre haklı sebeplerin bulunması halinde ve mahkeme kararı ile mümkündür. Bu konuda yapılması gerekenleri ve dava sürecini sizler için yazımızda derlemeye çalıştık.

Genel

ad değiştirmeisim değiştirme